Inschrijven buitenlandse rechtspersoon of vennootschap
- 12 september 2018
- Bijgewerkt 14 februari 2023
- 1 min
Voor het inschrijven van een buitenlandse rechtspersoon of vennootschap die in Nederland 1 of meer vestigingen heeft.
Stap 1 - Download de formulieren
- Formulier 6: Inschrijving buitenlandse rechtspersoon of vennootschap.
- Formulier 11: Inschrijving functionaris voor een rechtspersoon.
- Formulier 13: Inschrijven van een gevolmachtigde.
Stap 2 - Vul de formulieren in
Vul de formulieren in. Op elk formulier staat wie het formulier mag ondertekenen en welke bewijsstukken je moet meenemen. Zoals bijvoorbeeld een bewijs van registratie in het buitenland dat niet ouder is dan 1 maand. Ook staat op het formulier of je eventueel nog andere formulieren moet invullen.
Stap 3 - Maak een afspraak bij KVK om je inschrijving af te ronden
Bij je bezoek controleert een KVK-medewerker je identiteitsbewijs en alle ingevulde en ondertekende formulieren en documenten. Als deze akkoord zijn, nemen we alle stukken in en ontvang je binnen enkele werkdagen je KVK-nummer.
- Je kunt bij ieder KVK-kantoor een afspraak maken.
- Plan je afspraak ruim in. Door drukte bij KVK kan de wachttijd oplopen.
- Voor de inschrijving van een nieuwe onderneming of organisatie betaal je een eenmalige inschrijfvergoeding.
- Je kunt direct een gewaarmerkt Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen. Dit kun je gebruiken als bewijs van inschrijving. Sommige banken en groothandels vragen om een uittreksel.
- Log in met DigiD om een afspraak te maken.
Veelgestelde vragen
Hoe snel we je wijziging verwerken, hangt af van hoe je deze aan ons doorgeeft. Een wijziging die je online doorgeeft, verwerken we sneller dan een wijziging per post. Check de verwerkingstijden op onze website. Volg de behandeling van je online wijziging in Mijn KVK.
Wijziging klopt niet
We nemen contact met je op als de wijziging niet klopt.
Ingangsdatum in de toekomst
Geef je een wijziging door met een ingangsdatum in de toekomst? Dan zie je de wijziging pas op die datum in het Handelsregister. Voor het UBO-register kun je geen wijzigingen doorgeven met een ingangsdatum in de toekomst.
Bevestiging
Na verwerking van je wijziging in het Handelsregister en/of het UBO-register krijg je een bevestiging per brief, of digitaal via je Berichtenbox voor bedrijven. Doe je de wijziging online? Dan krijg je ook een bevestiging via e-mail.
Bij Hulp & Contact vind je alle veelgestelde vragen over DigiD.
Bij Hulp & Contact vind je alle veelgestelde vragen over een afspraak maken en langskomen.
Het formulier dat je moet invullen neemt je stap voor stap mee door alle vragen. Zo gaat het invullen heel eenvoudig. Zie je er toch tegenop? Vraag dan iemand die je kent om hulp. Dan kunnen jullie overleggen als het toch niet helemaal duidelijk is.
Meer veelgestelde vragen vind je op onze Hulp en contact pagina. Hier staat ook vermeld hoe je contact met ons kunt opnemen.