Deze vragen worden vaak aan ons gesteld
Langskomen bij KVK kan alleen door vooraf een afspraak te maken. Veel zaken regel je makkelijke online. Check daarom eerst of een afspraak echt nodig is.
Je maakt een afspraak voor:
- Het inschrijven van een nieuwe eenmanszaak, maatschap, vof of cv.
- Het inschrijven van een stichting of vereniging met een onderneming/commerciële activiteiten.
- Het toevoegen van nieuwe functionarissen (zoals een bestuurder, vennoot, maat, gevolmachtigde). Let op: nieuwe functionarissen van stichtingen, verenigingen of VvE's zonder onderneming kunnen zich per post inschrijven.
- Het overnemen van een bestaand bedrijf.
- Het wijzigen van de rechtsvorm.
Een afspraak maak je door in te loggen met DigiD. Je plant zelf de datum, het tijdstip en de locatie. Een afspraak kun je maximaal 8 weken vooruit plannen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging. Bewaar deze bevestiging goed. Deze heb je nodig om je aan te melden bij de aanmeldzuil in het kantoor. Niet elk kantoor heeft een receptie.
Plan een afspraak op tijd in. Op vrijwel alle locaties is het vaak druk, waardoor je niet altijd binnen een week terecht kunt.
Een afspraak maak je online door in te loggen met DigiD. Je plant zelf de datum, tijdstip en locatie. Een afspraak kun je maximaal 8 weken vooruitplannen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging. Bewaar deze bevestiging goed: deze heb je nodig om je aan te melden bij de aanmeldzuil in het kantoor. Niet elk kantoor heeft een receptie.
Waarvoor maak je een afspraak?
Je maakt een afspraak als je:
- een nieuwe eenmanszaak, maatschap, vof of cv wil inschrijven
- een bestaande onderneming wil overnemen
- je rechtsvorm wil wijzigen
- je als nieuwe functionaris wil inschrijven (zoals bestuurder, vennoot, maat of gevolmachtigde)
Vooraf formulieren invullen
Vul voor de inschrijving of aanpassing altijd eerst een formulier in. Op het formulier staat of je moet langskomen of niet. De meeste wijzigingen geef je door met een formulier.
Tijdig een afspraak maken
Op bijna alle locaties is het vaak druk. Plan daarom tijdig een afspraak. Houd er rekening mee dat een afspraak niet altijd binnen een week mogelijk is.
Wij bieden adviesgesprekken aan via chat, Twitter of telefoon. Onze adviseur geeft antwoord op al je vragen of verbindt/verwijst je door naar een specialist. Een afspraak hiervoor maken is niet mogelijk.
Om langs te komen moet je een afspraak maken. Je kunt zelf het kantoor kiezen dat jou het beste uitkomt. Dat hoeft niet het kantoor in jouw regio of woonplaats te zijn. Je plant de afspraak eenvoudig online door in te loggen met DigiD. Een afspraak kun je maximaal 8 weken vooruitplannen.
Het hangt van je afspraak af hoe je deze annuleert of wijzigt.
Afspraak wijzigen voor inschrijven eenmanszaak of vof
Heb je een afspraak gemaakt om je eenmanszaak of vof in te schrijven? Dan annuleer je eerst de geplande afspraak en maak je daarna een nieuwe afspraak.
Je wijzigt of annuleert je geplande afspraak op de volgende manier:
- ga naar 'Mijn inschrijvingen'
- log in met DigiD
- klik in het overzicht op 'Afspraak annuleren'
- maak eventueel meteen een nieuwe afspraak
Alle andere afspraken
Wil je je afspraak annuleren? In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig kunt annuleren.
Wil je de afspraak wijzigen? Annuleer eerst je huidige afspraak via de de link in de bevestigingsmail. Maak vervolgens online een nieuwe afspraak door in te loggen met DigiD.
Kun je de bevestigingsmail niet vinden? Check of deze in je map met spam of verwijderde mails staat.
Ben je te laat, dan kan onze medewerker je niet helpen vanwege andere afspraken. Wij vragen je in dat geval een nieuwe afspraak te maken.
Heb je de bevestigingsmail niet ontvangen? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde mails. Zo niet, neem dan telefonisch contact met ons op (kies vragen over onze registers en dan in keuzemenu optie 1). Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
Heb je een afspraak gemaakt voor het inschrijven van een eenmanszaak?
Log dan opnieuw in met je DigiD bij Mijn inschrijvingen. Bij 'de gegevens van je inschrijving' staat 'je afspraak bij KVK'. Hier zie je wanneer, hoe laat en op welk kantoor je de afspraak gemaakt hebt. Je kunt hier je afspraak nog annuleren of wijzigen.
Het hangt van je afspraak af hoe je deze controleert.
Afspraak voor inschrijven eenmanszaak of vofHeb je een afspraak gemaakt om je eenmanszaak of vof in te schrijven? Je kunt de datum en het tijdstip online controleren.
- Ga naar Mijn inschrijvingen.
- Log in met DigiD.
- Klik op je afspraak.
In de bevestigingsmail die je hebt ontvangen staan je afspraakgegevens zoals de datum, locatie, het geboekte tijdstip, doel en duur van je afspraak.
Kun je de bevestigingsmail niet vinden? Check of deze in je map met spam (ongewenste e-mail) of verwijderde e-mail staat.
Volg voor het bekijken van de beschikbaarheid dezelfde stappen als voor het online maken van een afspraak. Per locatie zie je welke afspraakmogelijkheden er zijn. Het aantal beschikbare plekken is afhankelijk van de drukte. Je kunt op ieder kantoor een afspraak maken.
Het maken van een afspraak lukt alleen als je Digid hebt. Heb je deze niet? Vraag dan DigiD aan via www.digid.nl. Dit doe je met een burgerservicenummer (BSN).
Woon je buiten Nederland? Op de website van Nederland Wereldwijd staat hoe je in het buitenland DigiD kunt aanvragen. Hiervoor is een BSN en de Nederlandse nationaliteit, of de nationaliteit van een ander land uit de Europese Economische Ruimte (EER) vereist.
Als je niet kunt inloggen met DigiD kan dat komen doordat:
- Je de verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord invoert: controleer of je de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
- Je DigiD niet geactiveerd is. Activeer eerst je DigiD met de activeringscode die je per brief hebt ontvangen.
- Je DigiD geblokkeerd is. Wacht tot de blokkade is opgeheven en probeer het opnieuw (na 15 minuten).
- Je DigiD verlopen is omdat je deze 3 jaar niet hebt gebruikt. Vraag opnieuw een DigiD aan.
Op het formulier staat of je het formulier per post moet opsturen of dat je moet langskomen. Vul het formulier digitaal in. Print het daarna uit, onderteken en stuur het op. Een groot aantal wijzigingen kun je digitaal aan ons doorgeven.
Als je moet langskomen, neem het formulier dan mee naar KVK. Langskomen kan alleen op afspraak. Een afspraak maak je online door in te loggen met DigiD. Inschrijven kan bij elk KVK-kantoor in Nederland.
Op vrijwel alle locaties is het vaak druk. Plan daarom tijdig je afspraak voor het inschrijven van je onderneming. Houd er rekening mee dat je niet altijd binnen een week een afspraak kan maken.
Nog geen antwoord op je vraag?
Kantoren
Je kunt bij ons op afspraak langskomen om jouw bedrijf in te schrijven of om een specifieke wijziging aan ons door te geven.