Veelgestelde vragen over account en toegangscode

Toegangscode

Vraag direct je toegangscode aan. De toegangscode heb je nodig om producten uit het Handelsregister te bestellen of de jaarrekening van je bedrijf online te deponeren.

Tip: voor het bestellen van een papieren of digitaal gewaarmerkt uittreksel heb je geen toegangscode nodig. Je rekent dan direct af via iDEAL of je creditcard.

Lukt het niet om in te loggen met de toegangscode en het wachtwoord?

  • Log in bij de pagina Handelsregister.
  • Controleer of je de toegangscode goed hebt ingevuld.
  • Let op de caps lock bij het invullen van het wachtwoord.
  • Vraag een vervangend wachtwoord aan en meld hiermee aan.

Krijg je een foutmelding of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Kies hieronder de situatie die voor jou van toepassing is. Dan zorgen wij ervoor dat je het Handelsregister zo snel mogelijk weer kunt gebruiken.

De toegangscode voor het Handelsregister Online is gratis. Je betaalt alleen voor de producten die je aanvraagt.
Het deponeren van een jaarrekening met een toegangscode is gratis.

Vraag een toegangscode aan.

Via toegangscode aanvragen kun je een nieuwe toegangscode (gebruikersnaam) aanvragen. Bij stap 2 (Betalingskenmerken) krijg je de melding dat er voor je onderneming al een toegangscode bestaat. Deze melding kun je negeren.

Controleer of de e-mail in je spambox zit of bij ongewenste e-mail. Heb je het bericht niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. Dan verzenden wij het wachtwoord nogmaals.
Je ontvangt je wachtwoord direct na de aanvraag van je toegangscode per e-mail. Je toegangscode ontvang je in een aparte e-mail of per post. Hier kan een paar dagen tussen zitten.

De gegevens van je eigen inschrijving of een uittreksel Handelsregister van je eigen bedrijf vind je niet terug bij Mijn account. Je kunt een uittreksel Handelsregister van je eigen bedrijf aanvragen.

Heb je een eenmanszaak? Log in met je DigiD bij Mijn eenmanszaak en je gegevens worden gratis getoond.

Mijn KVK

Met Mijn KVK kun je een jaarrekening deponeren via Zelf Deponeren Jaarrekening (voor micro en kleine ondernemingen) of een XBRL-jaarrekening opstellen en uploaden (voor middelgrote ondernemingen). Daarnaast heb je gratis toegang tot KVK Business Challenge. Hier kun je deelnemen aan maandelijkse challenges waar je innovatieve oplossingen deelt.

Verder kun je jouw Mijn KVK-instellingen bekijken en beheren.

Het is nog niet mogelijk om Handelsregisterproducten te bestellen via Mijn KVK of je eigen registergegevens in te zien en te beheren.

Een Mijn KVK-account maak je online aan via Mijn KVK. Voor het aanmaken van een account heb je een geldig e-mailadres nodig. Verder vragen we je om je voor- en achternaam zodat we je daarmee in onze communicatie kunnen aanspreken. 

Je ontvangt een e-mail om je account te bevestigen. Niets ontvangen? Kijk of de bevestigingsmail bij je ongewenste e-mail terecht is gekomen.

Probeer eerst om een nieuw account aan te maken met het gewenste e-mailadres. Lukt dit niet? Gebruik dan de optie wachtwoord vergeten om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Dit kun je zelf online regelen.

  • Ga naar Mijn KVK
  • Log in met je e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord
  • Kies bij 'Account' voor 'Instellingen'
  • Op de pagina 'Instellingen' kies je bij 'Account': 'Inloggegevens verwijderen'
  • Ga je hiermee akkoord? Kies 'Toegang stopzetten'
  • Vul nog eenmaal je wachtwoord in
  • Druk nogmaals op 'Toegang stopzetten'

Je account is nu verwijderd. Je hebt geen toegang meer tot Mijn KVK.

DigiD

Vraag DigiD aan via www.digid.nl. Dit doe je met een burgerservernummer (BSN).

Woon je buiten Nederland? Op de website van Nederland Wereldwijd staat hoe je in het buitenland DigiD kunt aanvragen. Hiervoor heb je een BSN en de Nederlandse nationaliteit, of de nationaliteit van een ander land uit de Europese Economische Ruimte (EER) nodig.

Als je niet kunt inloggen met DigiD kan dat komen door:
  • Verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord: controleer of je de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters.
  • Je DigiD is niet geactiveerd. Activeer eerst je DigiD met de activeringscode die je per brief hebt ontvangen.
  • Je DigiD is geblokkeerd. Wacht tot de blokkade is opgeheven en probeer het opnieuw (na 15 minuten).
  • Je DigiD is verlopen omdat je deze 3 jaar niet hebt gebruikt. Vraag opnieuw een DigiD aan.

Bestellingenoverzicht

Je kunt je eigen bestellingen vinden bij Mijn account.

  • ga naar 'inloggen' (rechtsboven)
  • kies voor 'Handelsregister'
  • vul je toegangscode en wachtwoord in
  • kies de periode bij 'bestellingen'

Je ziet direct welke producten je hebt besteld.

Heeft de organisatie meerdere inlogcodes? Dan is er 1 hoofdaccount/toegangscode waarmee je het overzicht van alle inlogcodes kunt opvragen.

Weet je niet welke toegangscode hoofduser/administrateur is? Neem dan contact met ons op.

Je kunt je bestellingen in Mijn account overzetten naar een Excelbestand, of een ander programma:

  • klik op download
  • download het bestedingenoverzicht
  • je ontvangt een CSV-bestand

Hoe je het CSV-bestand vervolgens kunt inlezen in Excel of een ander programma, hangt af van de versie van je programma.

Hieronder vind je de meestgebruikte stappen binnen Excel:

  • open het bestand
  • selecteer kolom A
  • selecteer Tekst naar kolommen (meestal op het tabblad 'gegevens')
  • er opent een wizard
  • kies gescheiden > volgende
  • kies komma > volgende
  • kies voltooien

Ontvang je het product per e-mail? Controleer of de e-mail in de map spam of bij ongewenste e-mail staat. Heb je het product vandaag gekocht met een toegangscode? Bestel het product opnieuw. We brengen in dit geval geen (extra) kosten in rekening. Heb je het product eerder gekocht en betaald met iDEAL of creditcard? Neem dan contact met ons op.

Bij Mijn account staat een overzicht van je bestellingen.

  • Log in met je toegangscode en wachtwoord.
  • Klik op de link bij het blokje 'Bestellingen'.
  • Je krijgt nu een overzicht van je online bestellingen te zien. Je kunt filteren op periode.
  • Je kunt het overzicht ook downloaden.

Heeft je organisatie meerdere inlogcodes? Dan is er maar 1 inlogcode waarmee je het overzicht voor alle inlogcodes kunt opvragen, de hoofduser of administrateur. Deze toegangscode of het kenmerk hiervan zie je bij bestellingen.

Weet je niet welke toegangscode hoofduser of administrateur is? Neem dan contact met ons op.