Afspraak maken en langskomen

Wil je langskomen bij KVK? Maak dan eerst online een afspraak. Een afspraak is niet altijd nodig, veel zaken regel je makkelijk online. Check in welke situaties je langs moet komen, en maak dan zo nodig een afspraak.

Afspraak maken

Ja, als je langs wilt komen moet je een afspraak maken. Veel dingen regel je online. Check daarom eerst of een afspraak echt nodig is.

Je maakt een afspraak voor:

  • Het inschrijven van een nieuwe eenmanszaak, maatschap, vof of cv.
  • Het inschrijven van een stichting of vereniging met een onderneming/commerciële activiteiten.
  • Het toevoegen van nieuwe functionarissen (zoals een bestuurder, vennoot, maat, gevolmachtigde). Let op: nieuwe functionarissen van stichtingen, verenigingen of VvE's zonder onderneming kunnen zich per post inschrijven.
  • Het overnemen van een bestaand bedrijf.
  • Het wijzigen van de rechtsvorm.

Een afspraak maak je door in te loggen met DigiD. Je kiest zelf de datum, het tijdstip en de locatie. Een afspraak kun je maximaal acht weken vooruitplannen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging. Bewaar deze bevestiging goed. Deze heb je nodig om je aan te melden bij de aanmeldzuil in het kantoor. Niet elk kantoor heeft een receptie.

Maak op tijd een afspraak. Het is soms druk op onze kantoren.

Een afspraak maak je online door in te loggen met DigiD. Je kiest zelf de datum, tijdstip en locatie. Een afspraak plan je maximaal acht weken vooruit. Je krijgt de bevestiging per e-mail. Bewaar deze bevestiging goed. 

Waarvoor maak je een afspraak?

Maak een afspraak als je:

  • een nieuwe eenmanszaak, vof, maatschap of cv wil inschrijven
  • een stichting of vereniging met een onderneming / commerciële activiteiten wil inschrijven
  • een bestaande onderneming overneemt
  • je rechtsvorm wijzigt
  • je als nieuwe functionaris wil inschrijven (persoon van vlees en bloed), zoals een bestuurder, vennoot, maat of gevolmachtigde.
    Let op: nieuwe functionarissen van stichtingen, verenigingen of vve's zonder onderneming kunnen zich online of per post inschrijven.

Andere wijzigingen

Andere wijzigingen geef je online door. Een afspraak maken is dan niet nodig.

Vooraf formulieren invullen

Vul voor de inschrijving, overname of rechtsvormwijziging altijd eerst een online formulier in. Voor het inschrijven van een nieuwe functionaris vul je een wijzigingsformulier in. Op dit formulier staat of je wel of niet moet langskomen en wat je moet meenemen naar de afspraak. 

Maak op tijd een afspraak

Het is vaak druk op onze locaties. Het is niet altijd mogelijk om binnen en week een afspraak te maken. Plan daarom op tijd je afspraak. 

Volg voor het bekijken van de beschikbaarheid dezelfde stappen als voor het online maken van een afspraak. Per locatie zie je welke afspraakmogelijkheden er zijn. Het aantal beschikbare plekken is afhankelijk van de drukte. Je kunt op ieder kantoor een afspraak maken.

Wij bieden adviesgesprekken aan via chat, X of telefoon. Onze adviseur geeft antwoord op al je vragen of verbindt/verwijst je door naar een specialist. Je kunt hier geen afspraak voor maken.

Als je langs wilt komen moet je een afspraak maken. Je kiest zelf een KVK-kantoor. Dat mag ook een kantoor buiten je regio of woonplaats zijn. Je plant de afspraak eenvoudig online door in te loggen met DigiD. Een afspraak plan je maximaal acht weken vooruit.

Het is vervelend dat je op korte termijn geen afspraak kunt inplannen. Het is op dit moment druk op onze kantoren. 

Afspraak plannen en eventueel wijzigen

Ons advies: maak toch alvast online een afspraak. Je krijgt per e-mail een bevestiging met een link.
Houd via deze link onze website in de gaten of je misschien eerder terecht kunt. Kijk in de ochtend, op de dag van jouw voorkeur. Er komen vaak extra afspraakmogelijkheden vrij, bijvoorbeeld omdat iemand een afspraak annuleert.

Het hangt van je afspraak af hoe je deze daarna wijzigt.

Afspraak wijzigen voor inschrijven eenmanszaak, vof, cv of maatschap

Je wijzigt je geplande afspraak op de volgende manier:

Of gebruik de link in je bevestigingsmail om naar je afspraakpagina te gaan. Voor het wijzigen van je afspraak klik je op de button ‘Je afspraak wijzigen’, log in met DigiD en klik in het overzicht op ‘Afspraak wijzigen’. 

Gaat het om een andere afspraak? 

In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig wijzigt.

Wijzig je het kantoor waar je hebt afgesproken?

Heb je de locatie van je afspraak gewijzigd? Dan krijg je een e-mail met de annulering van je oude afspraak.

Bevestigingsmail kwijt?

Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde mails.

Afspraak wijzigen of annuleren

Het hangt van je afspraak af hoe je deze wijzigt. 

Afspraak wijzigen voor inschrijven eenmanszaak, vof, cv of maatschap

Je wijzigt je geplande afspraak op de volgende manier:

Of gebruik de link in je bevestigingsmail om naar je afspraakpagina te gaan. Voor het wijzigen van je afspraak klik je op de button ‘Je afspraak wijzigen’, log in met DigiD en klik in het overzicht op ‘Afspraak wijzigen’. 

Gaat het om een andere afspraak?

In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig wijzigt.

Wijziging van kantoor

Wijzig je het kantoor van je afspraak? Dan sturen we je een e-mail met de annulering van je oude afspraak.

Bevestigingsmail kwijt?

Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde mails. 

Extra afspraakmogelijkheden

Lukt het niet een afspraak te maken op de dag die je wilt? Probeer het dan in de ochtend op de dag zelf. We zetten vaak extra balies open waardoor er nieuwe afspraakmogelijkheden zijn. 

Het hangt van je afspraak af hoe je deze annuleert. 

Gaat het om het inschrijven van een eenmanszaak, cv, vof of maatschap?
Dan annuleer je je afspraak online:

Je kunt je afspraak ook direct, zonder in te loggen met DigiD, annuleren via de link in je bevestigingsmail.

Gaat het om een andere afspraak?
In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig annuleert.

Bevestigingsmail kwijt?
Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde e-mails. 

Nieuwe afspraak maken?
Wil je binnenkort een nieuwe afspraak maken bij KVK? Maak online een afspraak door in te loggen met DigiD.

Het hangt van je afspraak af hoe je deze vervroegt.

Afspraak voor inschrijven eenmanszaak, vof, cv of maatschap

Wil je je afspraak verzetten naar een eerdere datum of tijd?

  • log in met DigiD
  • klik in het overzicht op ‘Afspraak wijzigen’

Of gebruik de link in je bevestigingsmail om naar je afspraakpagina te gaan. Voor het wijzigen van je afspraak klik je op de button ‘Je afspraak wijzigen’, log in met DigiD en klik in het overzicht op ‘Afspraak wijzigen'.

Gaat het om een andere afspraak?
In de bevestigingsmail van jouw afspraak staat een link waarmee je je afspraak eenvoudig wijzigt.

Wijziging van kantoor
Wijzig je het kantoor van je afspraak? Dan sturen we je een e-mail met de annulering van je oude afspraak.

Bevestigingsmail kwijt?
Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde e-mails.

Extra afspraakmogelijkheden
Lukt het niet een afspraak te maken op de dag die je wilt? Probeer het dan in de ochtend op de dag zelf. We zetten vaak extra balies open waardoor er nieuwe afspraakmogelijkheden zijn. 

Het hangt van je afspraak af hoe je deze controleert.

Afspraak voor inschrijven eenmanszaak, vof, cv of maatschap

Heb je een afspraak gemaakt om je eenmanszaak, vof, cv of maatschap in te schrijven? Je controleert de datum en het tijdstip online.

Gaat het om een andere afspraak?
In de bevestigingsmail staan je afspraakgegevens zoals de datum, locatie, het geboekte tijdstip, doel en duur van je afspraak.

Bevestigingsmail kwijt?
Ben je de bevestigingsmail kwijt? Dan staat deze waarschijnlijk in je map met spam of verwijderde e-mails.

Afspraak maken en DigiD

Op verschillende plekken op de website van KVK vind je een knop om in te loggen met DigiD. Klik je daarop, dan krijg je de keuze op welke manier je wil inloggen. Je kunt kiezen voor de DigiD app of DigiD met sms-controle. KVK gebruikt DigiD om je identiteit te controleren, zodat we zeker weten dat jij het bent die inlogt.

Met de DigiD app 

Installeer de DigiD app op je mobiele telefoon of tablet. In deze video zie je hoe je met de DigiD app inlogt.

Met sms-controle

In deze video zie je hoe je sms-controle bij DigiD aanvraagt. Meer informatie vind je op de website van DigiD.

Vraag een DigiD aan op de website www.digid.nl. Hiervoor heb je een burgerservicenummer (BSN) nodig.

Woon je buiten Nederland en heb je geen DigiD? Bekijk welke situatie voor jou van toepassing is.

  • Heb je de Nederlandse nationaliteit? Je kan een DigiD aanvragen. Op de website van DigiD staat hoe dit moet.
  • Heb je niet de Nederlandse nationaliteit? Volg dan deze stappen om een DigiD aan te vragen:
    o    Schrijf je in bij de Registratie Niet-ingezetenen (RNI).
    o    Na inschrijving bij de RNI krijg je meteen een Burgerservicenummer (BSN)
    o    Met je BSN kan je een DigiD aanvragen. Op de website van DigiD staat hoe dit moet.

Over mijn afspraak

Als je een bedrijf komt inschrijven, neem je in ieder geval een geldig identiteitsbewijs mee.

Wat je misschien ook moet meenemen:

  • een door beide partijen getekend huurcontract als je bezoekadres anders is dan je woonadres of
  • een toestemmingsverklaring (alleen gebruiken als het om een woning gaat en de eigenaar of bewoner de verklaring ondertekent)
  • vof-, cv- of maatschapscontract, als je die gemaakt hebt
  • franchisecontract, als je een franchiseonderneming start 

UBO

Controleer of je organisatie ook UBO's moet inschrijven. Is dit het geval? Via deze voorbereidingsdocumenten stel je vast wie de UBO's zijn en lees je wat je mee moet nemen:

Uittreksel

Je kunt ook direct een gewaarmerkt Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel® aanvragen.

Op het formulier staat of je het formulier per post kunt opsturen of niet. Soms moet je je persoonlijk identificeren op een van onze kantoren. Veel wijzigingen kun je online doorgeven.

Als je moet langskomen, neem je het ondertekende formulier mee. Dit kan alleen op afspraak. Maak online een afspraak door in te loggen met DigiD. Inschrijven kan bij elk KVK-kantoor in Nederland.

In drukke periodes is het soms lastig om een afspraak te maken. Plan daarom op tijd je afspraak en houd er rekening mee dat je niet altijd binnen een week terecht kunt. 

Ben je te laat, dan kan onze medewerker je niet helpen vanwege andere afspraken. Wij vragen je in dat geval een nieuwe afspraak te maken.