Veelgestelde vragen over inloggen

.

DigiD

Op verschillende plekken op de website van KVK vind je een knop om in te loggen met DigiD. Klik je daarop, dan krijg je de keuze op welke manier je wil inloggen. Je kunt kiezen voor de DigiD app en een sms-controle. KVK gebruikt DigiD om je identiteit te controleren, zodat we zeker weten dat jij het bent die inlogt. 

Met de DigiD app 
Installeer de DigiD app op je mobiele telefoon of tablet. De eerste keer dat je de app gebruikt, moet je een code van vijf cijfers kiezen en invoeren. Onthoud deze code goed: steeds als je de DigiD app gebruikt, moet je die intypen.

Als je bij KVK.nl inlogt met de DigiD app, vraagt onze website je om een koppelcode van vier letters. Open de DigiD app op je telefoon of tablet, vraag daar om zo’n koppelcode en vul die letters in op KVK.nl. Dan moet je in de DigiD app een knop aanklikken om het inloggen op KVK.nl goed te keuren. Daarna kun je verdergaan op onze website.

Met sms-controle 
Log in op de website van DigiD met je DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord. Voeg daar je mobiele of vaste nummer toe aan je DigiD-account en kies voor inloggen met sms-controle

Als je op de website van KVK.nl inlogt met DigiD kies je voor ‘Met sms-controle’. Dan stuurt DigiD je meteen een code in een sms (op je mobiel) of een gesproken bericht (op je vaste telefoon). Met die code log je in op KVK.nl.

Vraag een DigiD aan op de website www.digid.nl. Hiervoor heb je een burgerservicenummer (BSN) nodig.

Woon je buiten Nederland en heb je geen DigiD? Bekijk welke situatie voor jou van toepassing is.

  • Heb je de Nederlandse nationaliteit? Je kan een DigiD aanvragen. Op de website van DigiD staat hoe dit moet.
  • Heb je niet de Nederlandse nationaliteit maar wel de nationaliteit van een land binnen de Europese Economische Ruimte (EER)? Schrijf je eerst in bij de Registratie Niet-ingezetenen (RNI). Na inschrijving bij de RNI krijg je meteen een Burgerservicenummer (BSN) en kan je een DigiD aanvragen. Op de website van DigiD staat hoe dit moet.
  • Heb je een nationaliteit van buiten de Europese Economische Ruimte (EER)? Dan kun je geen gebruik maken van DigiD. Heb je een DigiD nodig om een afspraak te maken om je eenmanszaak of vof in te schrijven? Neem dan contact op met 088-585 15  85.

Een foutmelding bij het inloggen kan verschillende oorzaken hebben.

De DigiD app verbreekt de verbinding als je 15 minuten of langer niet actief bent. Opnieuw inloggen is dan de oplossing.

Krijg je nog steeds geen verbinding? Ga dan naar de website van DigiD voor meer informatie. Daar kun je controleren of er een storing is of meer lezen over mogelijke oplossingen.

Blijft het inloggen met DigiD mislukken, kijk dan op Inloggen met DigiD app of Inloggen met sms-controle.

Kom je er niet uit? Bekijk dan deze  uitlegvideo .

Op de website van DigiD staat wat je moet doen. Ga naar Inloggen met DigiD app of Inloggen met sms-controle.

Voor veel acties op KVK.nl moet je inloggen met DigiD, zoals inschrijven, wijzigingen doorgeven, afspraken maken en documenten aanvragen. Inloggen met DigiD is nodig om je identiteit vast te stellen. Zo weten we zeker dat alleen jij gegevens kunt zien en/of wijzigen.

Hieronder staan de belangrijkste acties op KVK.nl, waarvoor je DigiD nodig hebt:

Inschrijven
Wijzigen
Bekijken en wijzigen eenmanszaak
UBO-opgave doen
UBO-gegevens inzien
LEI aanvragen en overdragen
Afspraak maken

Voor veel acties op onze website heb je DigiD nodig. KVK gebruikt DigiD om je identiteit te controleren, zodat we zeker weten dat jij het bent die inlogt. Hieronder staan voorbeelden waar je geen DigiD voor nodig hebt.

Je KVK-gegevens bekijken
Zonder DigiD kun je maar een deel van je bedrijfsgegevens bij KVK controleren: alleen de gegevens die openbaar zijn. Dat kan op drie manieren:

•    Met KVK Bedrijvencheck kun je de openbare gegevens van je bedrijf controleren. Met dit hulpmiddel kun je per jaar gratis de gegevens van 30 bedrijven of instellingen bekijken. Je logt in bij KVK Bedrijvencheck met een toegangscode. Heb je die niet? Vraag dan een toegangscode aan bij KVK. 

•    Bel met ons Handelsregister informatienummer: (0031) 0900 123 45 67 (€ 0,90 per minuut). Als je belt, kun je naar de openbare gegevens van je bedrijf vragen. De computer leest deze gegevens voor.

•    Je kan van je bedrijf ook een papieren uittreksel of digitaal uittreksel uit het Handelsregister aanvragen.

Documenten deponeren
Deponeren is het officieel vastleggen van documenten, zoals jaarrekeningen of algemene voorwaarden. Daarvoor heb je geen DigiD nodig.

Wijzigingen doorgeven
Wil je wijzigingen doorvoeren aan de inschrijving van je bedrijf, dan kan dat zonder DigiD op kvk.nl/wijzigen. Kies bij de ondertekening voor de mogelijkheid om het wijzigingsformulier per post op te sturen.

Toegangscode

Vraag hier direct je toegangscode aan. De toegangscode heb je nodig om producten uit het Handelsregister te bestellen of de jaarrekening van je bedrijf online te deponeren. Let op: je kunt maar één toegangscode beheren. 

Tip: voor het bestellen van een papieren of digitaal gewaarmerkt uittreksel heb je geen toegangscode nodig. Je rekent dan direct af via iDEAL of je creditcard.

Nee, dat kan niet. Je kunt maar één toegangscode beheren. 

Lukt het niet om in te loggen met de toegangscode en het wachtwoord?

  • Log in bij de pagina Handelsregister.
  • Controleer of je de toegangscode goed hebt ingevuld.
  • Let op de caps lock bij het invullen van het wachtwoord.
  • Vraag een vervangend wachtwoord aan en meld hiermee aan.

Krijg je een foutmelding of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Kies hieronder de situatie die voor jou van toepassing is. Dan zorgen wij ervoor dat je het Handelsregister zo snel mogelijk weer kunt gebruiken.

De toegangscode voor het Handelsregister Online is gratis. Je betaalt alleen voor de producten die je aanvraagt.
Het deponeren van een jaarrekening met een toegangscode is gratis.

Vraag een toegangscode aan.

Ja, deze mail is afkomstig van KVK. In dit artikel leggen we uit hoe je een bericht van KVK kunt herkennen.

Controleer of de e-mail in je spambox zit of bij ongewenste e-mail. Heb je het bericht niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. Dan verzenden wij het wachtwoord nogmaals.
Je ontvangt je wachtwoord direct na de aanvraag van je toegangscode per e-mail. Je toegangscode ontvang je in een aparte e-mail of per post. Hier kan een paar dagen tussen zitten.

De gegevens van je eigen inschrijving of een uittreksel Handelsregister van je eigen bedrijf vind je niet terug bij Mijn account. Je kunt een uittreksel Handelsregister van je eigen bedrijf aanvragen.

Heb je een eenmanszaak? Log in met je DigiD bij Mijn eenmanszaak en je gegevens worden gratis getoond.

Mijn KVK

Met Mijn KVK kun je een jaarrekening deponeren via Zelf Deponeren Jaarrekening (voor micro en kleine ondernemingen) of een XBRL-jaarrekening opstellen en uploaden (voor middelgrote ondernemingen). Daarnaast heb je gratis toegang tot KVK Business Challenge. Hier kun je deelnemen aan maandelijkse challenges waar je innovatieve oplossingen deelt.

Verder kun je jouw Mijn KVK-instellingen bekijken en beheren.

Het is niet mogelijk om Handelsregisterproducten te bestellen via Mijn KVK of je eigen registergegevens in te zien en te beheren.

Een Mijn KVK-account maak je online aan via Mijn KVK. Voor het aanmaken van een account heb je een geldig e-mailadres nodig. Verder vragen we je om je voor- en achternaam zodat we je daarmee in onze communicatie kunnen aanspreken. 

Je ontvangt een e-mail om je account te bevestigen. Niets ontvangen? Kijk of de bevestigingsmail bij je ongewenste e-mail terecht is gekomen.

Probeer eerst om een nieuw account aan te maken met het gewenste e-mailadres. Lukt dit niet? Gebruik dan de optie wachtwoord vergeten om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Dit kun je zelf online regelen.

  • Klik op 'Inloggen'
  • Ga naar Mijn KVK
  • Log in met je e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord
  • Klik op 'Instellingen'
  • Klik op 'Inloggegevens verwijderen'
  • Ga je hiermee akkoord? Kies 'Toegang stopzetten'
  • Vul nog eenmaal je wachtwoord in
  • Druk nogmaals op 'Toegang stopzetten'

Je account is nu verwijderd. Je hebt geen toegang meer tot Mijn KVK.